Bildbomb från granön

Ja då jag lika håller på å uppdatera kan jag ju lika gärna ta fredagen också, dvs igår då vi var hos min pappa och susanne på middag. Vi hade så bra väder och då kan vi ju vara där, annars går det ju typ inte med Neos allegi då dom har hund OCH katt... Hur som helst, vi tvättade bilar, åt gomiddag på altanen, spelade kubb och "ring kastning" killarna mot tjejerna och killarna vann.. sen avslutade vi med bastu och snacks. Väldigt trevlig kväll! :)

Bilderna hamnar som lite huller om buller men det skiter jag i :)

BILDBOMB från gråsjälören 2

BILDBOMB från gråsjälören

Fortsättning följer....

Arcusstranden i torsdags

Gud jag har inte haft tid att blogga, i torsdags så packade vi och for ut till arcus stranden. Neo badade och byggde sandkakor en stund sen kom det massa moln, mitt i allt började det små droppa också så vi for hem och började fixa i ordning med matsäck sen mötte vi upp Josefin och Simon i södra hamn för att ta Viran (båten heter så) ut på en sväng :)

Vi åkte ut till gråsjälören och grillade där, hur mysigt som helst! Jag tror Neo också hade roligt som kastade massa stenar i vattnet och sprang omkring :) Sen for vi ut på en liten fisketur, massa små borrar och en gädda som dom kastade tillbaka och sen två lite större borrar som vi la över elden, Neo älskade det, han sa bara mer, mer mer hela tiden! :)

Vi kom tillbaka till fastlandet strax efter 22 och då for vi raka vägen hem :)

Bilderna från båtturen kommer i ett annat inlägg!!!

Min och Davids underbara skapelse :)

25 juli?

Idag har vi inte gjort speciellt mycket, direkt vi vaknade så åt vi frukost sen gick vi ut till lekparken medans det var sol och det var hur skönt som helst, men en timma senare så kom det regn så då gick vi in för innelek istället. Hann med en sväng på ica då det blev uppehåll och sen dess har vi bara varit inne, vi har lekt och Neo har fått bada :)

Neo har inte vilat något idag och klockan 6 var han jätte trött, han sover inte alla dagar utan vi känner av honom lite under dagen ifall han behöver sova eller inte och idag var egentligen en sån dag då han behövt sova men jag ville inte förstöra det här med att han somnar själv, är han lika trött imorgon så ska han få vila :) Lill gossen, han somnade själv idag också och det tog endast 20 minuter, han ropade på mig en gång och då hade han stängt skärmen på datorn.

Hur som helst, vädret sprack ju upp nu på eftermiddagen men de var ingen ide att åka iväg någonstans eftersom Neo var så trött. David är iallafall och fiskar med Simon just nu :)

Jag känner att jag har fått mycket större självförtroende då det gäller fotografering, visst har jag varit nöjd med mina bilder, inte alla dock. Men idag fick jag massvis med fina kommentarer från bruden som jag var bröllopsfotograf åt. Jag har varit fruktansvärt orolig över att dom ska bli missnöjda med bilderna men dom var verkligen jätte nöjda och ville rekomendera mig vidare. Sånt gör mig otroligt glad :) Ska fråga om jag får visa några bilder om det är någon som är intresserad?

Snabbvisit på arcus och projekt somna själv

Igår så lovade vi Neo glass men vi kände ändå att vi ville göra nå roligare än att bara gå på ica och köpa en så vi satte oss i bilen och åkte ut på arcus campingen :) Köpte glass och Neo hoppade på dom här bauta stora hoppsakerna innan vi gick ner till vattnet och Neo är då ingen badkruka, han hann knappt få av sig kläderna så sprang han ner till vattnet :) Dock var det riktigt skönt å stå där i vattnet, jag hade lätt badat om jag hade haft badkläder med mig :) tyvärr så var vi inte där så länge eftersom Neo var nog trött och behövde komma hem å sova.

Sen har vi ju börjat med att Neo ska somna själv, första kvällen gick det sådär. Än så länge så får han ligga i sin säng å se film tills han somnar för det är ingen ide att försöka utan då han hur lätt som helst kliver upp ur sängen. Hur som helst, första kvällen så låg han i ca 1,5 timmar tills jag satte mig bredvid sängen men han fick inte hålla mig i handen (det är också något vi försöker vänja bort) för han håller inte bara hand utan han ligger och pillar och har sig för att inte somna och det tog 5 min om ens det så sov han. Igår så gjorde vi samma visa, han la sig och kollade film och det tog 30 minuter så sov han, han ropar ju såklart några gånger och vi går bara in och säger mamma/pappa kommer på en stund, då lägger han sig ner igen och somnade, och som om inte det vore nog, han sov där inne hela natten. I vanliga fall så brukar han vakna en gång per natt å komma in till våran säng. STOLT MAMMA!!!

Nä, nu ska jag gå å börja med middag :)

Nya skor

Igår va jag och neo på stan med Josse, jag handlade mig själv två par skor och jag är faktist jätte nöjd. Båda var väldigt bekväma att gå i också.

Fisketur i råneälven

Lite bilder från igår då vi åkte ut med båten och fiskade :) Vi fick sammanlagt 4 fiskar, samtliga skit fiskar. sen ides vi inge mer för vi blev hungriga och griniga (Neo). haha, sen var det otroligt kallt..

Stackars fisken som svalde sin egen död.. Hela kroken å allt.

Vacker utsikt

Såhär vackert var det i lördags då vi gick och la oss. Och som sagt så var den bara 0.1 grader ute den natten.

Lassbyn

Igår efter att jag kom hem efter att ha gjort naglarna så for vi till Davids stuga i Lassbyn :) Åt gomiddag och sen for vi ut på en liten fisketur, dock fick vi ingen fisk men vi hade det bra ändå.

Sen blev det så kallt ute så vi gick in till en liten stuga som fanns där (Kåta?) och eldade, drack kaffe, saft och åt kakor.

Inatt har jag dock hållt på å frysa ihjäl, vi eldade i stugan innan vi la oss och det var 25 grader då vi somnade men jag har vaknat under natten för att det har varit så kallt, jag å Neo sov i en 120s säng medans David skulle sova på madrass på golvet men till å med han (han brukar alltid annars svettas) frös och kom upp till oss så vi låg 3 st i en 120 säng, lite trångt men inte så mycket varmare kan jag tycka. haha Svärmor sa att det endast hade varit 0,1 grader varmt.. Det är sommar, eller hur?

Nåja, vi hann då med en fisketur idag också men jag gör ett separat inlägg med bilder därifrån annars blir det så himla långt :)

Sötnos

Underbaraste ungen i världen :) Han förgyller verkligen våra dagar med lycka och kärlek. Jag älskar honom så obeskrivligt mycket. Och tänk å ha hans ögonfransar!!

Naglarna

Jag vann ju en nageförlängning på facebook, jag som så gärna ville göra naglar om det så bara skulle vara vanlig fransk. Jag blev riktigt förvånad faktist över att jag vann för jag brukar ALDRIG vinna något.. Hur som helst, igår var jag och gjorde dom och det var duktiga Mikaela på creative hår naglar skönhet som gjorde dom och jag blev riktigt nöjd. Först tänkte jag bara ta fransk fast vitt utfejdat glitter (vilket jag fick) men sen fick hon lite fria händer och satte i lite guld/silver folie och lite vita sträck. Det blev jätte fint och jag rekomenderar den salongen starkt! :)

Finland dag 3, Bada

Startade dagen med å gå på frukosten och Neo tappade bort sin bil som hans farmor hade köpt åt honom i Florida :/ David gick för att söka den men utan resultat.. Nåja, vi packade iallafall ihop alla saker och gick ut med dom i bilen sen checkade vi ut från hotellet och sen hoppade vi i badet igen :) Denna gång tog vi med badringen också och tillsammans med puffarna så simmade Neo själv, han var så otroligt stolt över sig själv och sa mamma, titta simma, mamma titta.

Vi badade inte så länge, David gick å tränade lite på gymmet som fanns medans och sen packade vi in oss i bilen och styrde kosen mot haparanda där vi åt lunch på IKEA. Vi passade även på att köpa en ram som vi ska sätta en stor STOR förstoring på Neo, nu ska jag bara beställa bilden ;) Hur som helst, vi for tillbaka in i finland efter det å gick på sästötexx(?), dock köpte vi bara lite godis, tuggummi, dricka och öl :) Sen började vi rulla hemåt. Tack Maria och Peter för att ni frågade om vi ville följa med. Vi hade det jätte bra och Neo verkade då så nöjd, speciellt då Marcus också var med :)

Finland dag 2, Hotell Eden

Ja vi startade morgonen med att äta hotellfrukost, den var väldigt liten och inte sådär jätte wow.. Men mätta satte vi oss i bilen och åkte mot uleåborg och vi var väl framme kring lunch och då åt vi på hotellet innan vi hoppade i plurret, innan vi kom dit så hade jag ganska höga förväntningar eftersom det kallades badland men stället var väl som pite havsbad om inte mindre, en rushkana, ett sånt där vattenfall man åker på och vågmaskin.. Det var typ allt förutom en liten rushkana i barnbassängen som för övring var mindre än pite havsbads.. Men vi plaskade på och hade jätte kul iallafall, jag tror vi badade ca 3 timmar. Neo var ganska rädd när man släppte honom i vattnet så det fick man inte göra, trots att han flöt eftersom han hade puffarna..

Efter badet så checkade vi in och fick våra rum, installerade oss och sen tog vi bussen och åkte in till själva uleåborg för middag. Gick runt en bra stund innan vi till slut hittade en mysig resturang som hade underbart god mat! Jag som egentligen inte tycker om pizza tyckte att Neos pizza var bland det godaste jag har ätit, själv åt jag nån köttbit med pommes och massa annat och det var också fruktansvärt gott.

Efter middagen så var klockan 18.40 och alla butiker stängde 19.00 så vi tog bussen tillbaka till hotellet. Var i lekparken en stund innan vi satte oss på hotellet för en öl :)

Sen tog jag, David och Neo en kvällspromenad till piren och det var riktigt vackert där, och stranden var jätte fin. Det kändes som om man gick på mjöl, så fin var den!

Finland dag 1, Ranua zoo

Nu har vi kommit hem från finland och har landat men ändå är det full rulle :) Jag kommer att skriva inlägg dag för dag om vår vistelse i finland annars blir det så långt och sen har jag inte tid att sitta så länge vid datorn. Hur som helst, i måndagsmorgon så packade vi in oss i bilen kring 8 tiden och började rulla mot finland, mötte upp Neos farmor med familj efter vägen och vi körde dit tillsammans.

Vi fick låna dvd av Jessicas syster och jag kan nog säga att vi hade INTE klarat resan utan den ;) Så tack så hemskt mycket för lånet!

Vi åkte raka vägen till Ranua och sökte upp hotellet, dock så kom vi dit kring lunchtid och fick inte checka in då så vi drog på Ranua Zoo istället. Började med att äta lunch inne på området, Maria hade tagit med sig picknick och det var jätte gott :)

Efter lunch så gick vi och kollade på alla djuren.

Efter djurparken så gick vi runt i nån butik som fanns där, handlade lite på alko, åt middag på nån pizzeria innan vi satte oss på terassen på hotellet och drack en öl, Neo och Marcus hoppade lite studsmatta och sen gick vi och la oss :)

utgång och minisemester

Helgen har varit bra, i torsdags så var vi på grillning hos Krister och Jessica, "Julia Jullan Ula" (kärt barn har många namn) har ju kommit ner till lule. I fredags så gick vi på stan en sväng, David klippte sig och Julia småhandlade lite innan vi stressade hem och fixade oss inför kvällen, Neo fick sova hos min syster och det hade gått jätte bra. Neo ser ju verkligen upp till Tilde och Casper, speciellt Casper och han ville absolut inte vara hemma med mamma istället. haha

Vi for först till Josefin och Simon innan vi gick till olearys för bowling och mat. :) Kvällen avslutades kring 2 eftersom det inte gick å vara där inne för det var så otroligt jävla varmt. Promenerade till bigboy å åt innan vi for till Krister och Jessica och sov. Dom är på semester och Julia sov ju ändå där så.

Hämtade hem Neo kring 13 tiden, han var gnälligare än någonsin så han och ja la oss och vilade en stund och sen for vi till sunderbysjukhus för att hälsa på Niclas. Blev middag på mc donalds sådär vid 21 tiden (Neo åt såklart innan)

Idag är det fullt upp, vi ska på barnkalas för älskade Tilde fyller år imorgon så vi ska först å handla en present sen ska vi packa och städa för imorgon åker vi på minisemester till finland. :)

Vi ska åka med Neos farmor m. familj till Ranua zoo och sen åker vi till hotell eden och badar i vattenlandet där. Kommer hem på onsdag.

"tremänning häng" :)

Igår hade vi som sagt fin besök av min kusin och hans familj :) Här kommer lite bilder som lovat..

Mobil inlägg

Idag har vi haft en mysig dag med min kusin + familj :) dom kom före lunch och barnen lekte innan vi gjorde pytt i panna. Sen satte vi barnen i vagnarna och tog en promenad, gick bland annat till miljögården och fikade innan vi väckte dom små liven och då kollade vi på massa djur innan vi promma upp till lekparken och lekte där :) Jag och neo gick ut en sväng efter maten och David la sig i ett bad (där han förövrigt somnade och sov i 2 timmar) sen var lillkillen så slut så han fick hoppa i sängen ❤ Nu har David somnat igen (?) och jag ser tv. Det togs massa fina bilder på neo och theo idag men jag orkar inte sätta mig vid datorn just nu. Får ta å visa dom imorgon :) Natti Natti..

Går i pappas fotspår

Eftersom att Neos pappa går maskinförarutbildning så tyckte jag att dessa kläder skulle passa lillkillen, Dock verkade han inte lika förtjust som jag utan ville ta av sig kläderna på en gång och även blöjan för att sen springa bakom soffan och ställa sig på en stol och pinka i ren trots..

Arons (massa bilder)

oj igår hade jag besöks rekord.. kul :)

Idag packade vi väskan och drog till Arons med svärfar, Jessica och alla de där barnen :) Neo var helt tokig i vattnet och han badade väl största delen av tiden där. och det är så skönt att han har blivit så pass stor att man bara kan ta på honom arm puffarna och sätta ner honom i lilla bassängen och sen stå vid poolkanten och sola medans han springer runt och leker. Förr var man ju tvungen att gå runt med honom hela tiden men nu klarar han sig själv, snubblar han så flaxar han till med armarna och huvudet kom aldrig under vattenytan! :) Våran stora kille!

Sen blev vi bjudna på middag hos Krister och Jessica innan vi gick och träffade Madde och Tilde (Casper och Jani träffade vi på arons), fick se massa bilder från Rhodos också. Kul att dom är hemma igen ♥

Neo tyckte inte riktigt att det räckte med att ha badat hela dagen på arons och man tager vad man haver eller hur man nu säger ;) haha, nu farfar är det dax att inhandla en pool åt barnbarnet, eller? =)

Leos lekland del 2

Leos lekland del 1

Efter lunch idag så packade vi in oss i bilen och åkte till leos lekland med Johnny, Marianne och Melker :) Förr var Neo livrädd för stället och nu älskar han det. Han kutar runt där och man hinner inte ens med så är han nästan borta :) Vi hade iallafall jätte trevligt, hann med en glass paus därimellan. Neo blev bjuden på en ice slush också!

Igårkväll..

Igår kväll var vi ju som sagt hos svärfar och Jessica på grillfest :) Det var jätte trevligt och otroligt god mat. Det slank till och med ner lite rosé och nån öl. Dock så tog jag inte så mycket bilder, glömde bort kameran lite under kvällen..

1 års kalas

Davids kusin Johnny och hans tjej Marianne är uppe och hälsar på, såklart är lilla Melker också med och han fyllde till och med år igår så dom bjöd på 1 års kalas och efteråt så for vi på grillfest hos svärfar och Jessica :) Men före det så var vi på stan en sväng, lunchade på mat och prat sen köpte vi en present åt Melker från havfa, en snigel som man drar efter sig den var så söt och rörde sig himla coolt! :)

Här kommer lite kalasbilder:

Bröllopsfotograf

Igår var jag med om något väldigt roligt, jag var bröllopsfotograf. Jag har varken gått utbildning eller har erfarenhet så detta var en utmaning vill jag lova men kul! Jag var med före kyrkan till kl 11 på kvällen, då kände jag att kroppen var rätt mör och jag behövde sömn. Brudparet var otroligt fina, hela vigseln var väldigt vacker och festen var rolig, go mat och fina tal :)

Jag var iallafall hur nervös som helst innan, jag kände lite såhär: Detta är deras dag som dom givetvis kommer att minnas resten av livet men dokumenterat sett så hänger ansvaret på mig och om jag fuckar upp det här så blir ju allt förstört för dom.. Men jag tror ändå att jag fick många bra bilder från både vigseln och festen + att under själva vigseln så hade dom 2 proffsfotografer på plats så just den är jag inte så orolig över. 4 kameror fotade från olika vinklar så nog vet jag dom blir nöjda. :) Dock så fotade jag 1662 bilder och jag gruvar mig över att behöva gå igenom dom och rensa ut dom "dåliga" haha.

Och ett stort tack till Carolina som lånade ut sin blixt åt mig. GULD VÄRT! Du var min räddare i nöden. Haha, jag vet inte ens om du läser min blogg :)

Av respekt mot brudparet så kommer jag såklart inte att visa nå bilder... Eller jag kan visa en bild på bilen som vi åkte med. (Får jag använda bilderna för brudparet sen så kanske jag visar några men det lär nog dröja eftersom dom själva inte ens fått bilderna)

Grattis blogg.se

Men äntligen fungerar appen så att jag kan blogga från mobilen. Nu kommer det bli mer aktivitet här :) men nu, fixa sig inför 1års kalas och grill party!

Klubbviken :)

Idag mötte vi mamma/mormor i södra hamn kring 9 och 9,30 åkte med båten Eskil ut till klubbviken och den båten är otroligt mycket större och skönare att åka med än stella marina, helt klart! Stoor solterass och ännu större inne :)

Hur som helst, det var underbart väder inne i stan men då vi kom ut till klubbviken så var det mulet och kallt som fasen men efter ca 1 1/2 timme så klarnade det upp och blev kanon väder!! :) Brände mig till och med i ansiktet. Lisa, Marianne, Johnny, Melker och Linda(?) kom ju också dit. Det var hur trevligt som helst!

Jag låter bilderna tala för sig själv men dom kom helt i oordning, jäkla blogg.ses nya vaddetnuheter!

tuffing

Idag tog vi en promenad med mormor till kyrkogården och vattnade blommorna på gravarna :) Neo var så duktig och vattnade själv ♥ Även alla gravar bredvid fick sig en omgång vatten av honom, generös grabb!

Imorgon åker vi till klubbviken med min mamma, Lisa, Johnny, Marianne och Neos tremänning Melker :)

Nya bilder på prinsen :)

Dagen

Idag höll vi oss inne på förmiddagen, det var så kallt så balkongen trots sol så vi städade lite, åt lunch och sen myste vi i sängen till Tarzan. Neo vägrade dock somna så vi klädde oss och gick på ica för att handla till middagen. Jag bjöd på ungstekt lax med pressad potatis och någon sås som jag inte minns namnet på :) Direkt efter middagen så klädde vi oss och gick till lekparken. Pappa David kände sig inte riktigt kry så han gick och la sig (som förövrigt sover fortfarande, tänker inte väcka honom utan han får sova till imorgon), Neo hittade som vanligt massa kompisar, Tilda från dagis var också där och dom lekte massor. Såklart var stor killarna också där och dom körde runt Neo på hans cykel :) Sen hem kring 19.30 och då fick han hoppa direkt i duschen, något som inte alls var uppsattat.. Konstigt att inte David vaknade egentligen :) Sen lekte vi lite med bilarna och sen ville han ha välling.